Om det at læse

Kim Leine vinder DR-Romanprisen

Så er vinderen fundet, og ikke overraskende blev det Kim Leine, der løb med hæderen i år.

Profeterne i Evighedsfjorden - forside

Jeg har tidligere være både forundret og stærkt utilfreds med juryens afgørelse, men dette års vinder er velfortjent. Profeterne i Evighedsfjorden var en del af et meget stærkt felt. Alle romanerne gav mig noget, og jeg er glad for at have læst dem – og det har ikke altid været tilfældet, når sæsonen var slut.

I min romanklub på Nakskov Bibliotek var det klart den bog, som flest var meget begejstret for. Personligt foretrak jeg Døden kører Audi og Min mor siger, men jeg var godt klar over, at det var bøger, der ikke appellerede til et helt så stort publikum.

Kort sagt: Tillykke til Kim Leine!

Hvis du ikke har læst bogen endnu, så skynd dig at gøre det. Og tag bare et par af konkurrenterne med, når du nu alligevel skal på biblioteket.

Skriv et svar

