Om det at læse

Finalisterne er fundet

Så blev de tre finalister til DR-Romanklubben offentliggjort: Den stjålne vej, Det blå lys og Profeterne i Evighedsfjorden. Du kan læse mere om bøgerne i DR’s præsentation af finalisterne.

Min personlige favorit – Stine Pilgaards: Min mor siger – kom ikke i finalen, men det undrer mig ikke. I min egen læseklub på Nakskov Bibliotek opnåede den heller ikke en nominering, og jeg var i det hele taget ret alene med min voldsomme begejstring for bogen.

I mine øjne har Kim Leine længe lignet det mest oplagte bud på en vinder. Jeg er endnu ikke stødt på nogen, der synes, at det er en dårlig bog, og romanen har allerede fået masser af (velfortjent) anerkendelse. Nu må vi se: Vinderen kåres 9. juni i Café Hack på P4.

Skriv et svar

