Om det at læse

Helt ærligt!

Sorg og Camping burde være i finalen

I går blev det så offentliggjort, hvem der kommer i semifinalen af årets DR romanklub. Valget faldt på Det syvende barn, Beskyttelseszonen, Et eventyr og Det du mister. Det betyder samtidig, at klubberne landet over har frasorteret Lone Hørslevs Sorg og Camping og Trisse Gejls Siden blev det for pænt.

Tre bemærkninger:

1. Efter min opfattelse var Erik Valeurs Det syvende barn klart årets dårligste bog, men det kommer slet ikke bag på mig, at den er gået videre. Mange har været fascineret af dens krimiagtige opbygning, og så har han fat i elementært spændende stof.

2. Når jeg udpeger en bog til min favorit er det stort set at regne for et dødskys. De vinder aldrig…

3. Helt slemt er det i år. Min personlige favorit er end ikke kommet i finalen! Det er virkelig trist og egentlig også uforståeligt, at Lone Hørslevs beske og humoristiske skildring af 1980’ernes Provinsdanmark ikke er kommet med blandt de fire sidste.

Nå, hver læser sin smag, og der er da også en svag mulighed for, at det er mig, der tager fejl. Men jeg kan sgutte forstå det fravalg.

One thought on “Helt ærligt!

Skriv et svar

