NFL

Stuffed at the line – NFL uge 2

Her kommer ti observationer om spilleuge 2.

 

Brees ved at falde mod Eagles - men ellers satte han ikke en fod forkert.
Brees ved at falde mod Eagles - men ellers satte han ikke en fod forkert.

1. Jeg skrev i sidste uge, at Drew Brees og New Orleans så vanvittigt skarpe ud. Det var baseret på højdepunkter fra kampen mod et ikke specielt skræmmende – for nu at sige det pænt – Detroit hold. Det samme kan man ikke sige om Eagles, der også blev slået efter noder, selvom de uden problemer havde lukket Carolina ned ugen før. 

2. Alligevel er Saints ikke min oplagte superbowl-kandidat fra NFC. Forsvaret lækker for mange point, og erfaringen viser (Vikings 1998, Colts 2005, Patriots 2007) at de bedste angreb før eller siden løber ind i en kamp eller et forsvar, der kan lukke dem delvist ned. Kan forsvaret tage sin del af slæbet, når det sker?

3. Eagles er stadig et hold med muligheder, men kun hvis Donovan McNabb kommer tilbage i en fart. Jeg har aldrig forstået, hvorfor Philadelphias fans ikke elsker McNabb som Colts’ fans elsker Manning eller Patriots’ fans elsker Brady. Ja, han har ikke vundet en superbowl, men han er den vigtigste grund til, at Eagles har været på toppen de sidste ti år.

Mit første bud på sidste ubesejrede hold. Ups.
Mit første bud på sidste ubesejrede hold. Ups.

4. Sidste ubesejrede hold, der taber en kamp: New Orleans i uge 6 til Giants (Tidligere bud: Green Bay i uge 7 til Cleveland)

5. New England var heldige med at vinde i uge 1, men tabte fortjent i uge 2. Som Patriots fan er det hårdt at se Brady så rusten. Rationelt set havde jeg forventet det, men det er alligevel chokerende at opleve i virkeligheden. Jeg må også indrømme, at jeg har svært ved at forstå, hvorfor et velfungerende løbeangreb (over 4 ypc) ikke blev brugt noget mere til at tage presset af ham. På den anden side gjorde forsvaret det ok (280 yards og 16 point) så det er ikke fordi sæsonen er slut eller noget. Jeg håber bare, at vi får en sejr over Atlanta i uge tre, for derefter kommer der nogle barske kampe.

Darelle Revis - har nu lukket Andre Johnson og Randy Moss ned. NFL's bedste cb?
Darelle Revis - har nu lukket Andre Johnson og Randy Moss ned. NFL's bedste cb?

6. I optakten fokuserede jeg på de tabende hold fra uge 1, fordi chancerne for slutspil allerede er faldet markant, hvis man starter 0-2. Som det ser ud er 9 hold havnet det hul: Carolina, Cleveland, Detroit, Jacksonville, Kansas City, Miami, St. Louis, Tampa Bay, Tennessee. Mest overraskende er helt sikkert Titans, der var dominerende sidste år. At de tabte til Steelers i uge 1 var ingen skam, og Houston er for så vidt heller ikke noget dårligt hold – men det ændrer ikke på, at de nu sidder i sumpen. Det er stort set deres sæson, der er på spil mod Jets i uge 3.

Chris Johnson slagtede mit fantasyhold, men pga. forsvaret var det skønne spildte kræfter.
Chris Johnson slagtede mit fantasyhold, men pga. forsvaret var det skønne spildte kræfter.

7. Kamp jeg er glad for, at jeg ikke så: St. Louis 7 – Washington 9.

8. Sidste tabende hold, der vinder en kamp: Detroit i uge 8 over St. Louis.

9. Oakland vandt over Kansas City – hvilket giver ca. lige så meget grund til optimisme, som hvis sønderjyske slog HB Køge på et selvmål i overtiden. JaMarcus Russel kunne ikke ramme noget som helst og ligner et draft-bust under udvikling.

 

Buffalos erfaring på den offensive linje hjælpes fra banen.
Buffalos erfaring på den offensive linje hjælpes fra banen.

10. Buffalo kom i gang med en sejr over Tampa, men det virker som om de balancerer på sammenbruddets rand. Deres offensive linje består af to rookies, en anden-årsspiller, en FA-center med begrænset spilletid i sin tidligere klub og right tackle Brad Butler, der har mest erfaring, selvom det er som guard. Eller bestod, skulle jeg måske sige, for nu er Butler ude resten af sæsonen med en skade.

Skriv et svar

